در طی سال های بسیاری که (ازسال ۱۳۷۶) در شغل آشپزی مشغول بکار بودم همیشه یک خلاء و یک سوال برای من وجود داشت که چرا بسیاری از رستوران ها ، موفق عمل می کنند و برخی از رستوران ها با شکست مواجه می شوند و با کار کردن در رستوران های فراوان و بررسی عوامل رشد و یا شکست به نتایجی پی بردم که میتوان به سوء مدیریت و بی اطلاعی و در واقع گزینش اشتباه بسیاری ازمدیران در این رستورانها و یا کافی شاپها و دخالت های نابجا و اعمال نظر بدون علم در بخش هائی بود که این مدیران و پرسنل نسبت به آن اطلاعاتی نداشتند و در بسیاری از موارد حتی مشاهده میکردم که بسیاری از مالکان این رستورانها حاضر نبودند برای رشد رستوران یا کافی شاپ خود و برای جذب مشتری خود ، از مواد با کیفیت استفاده کنند و فقط سود را در فروش زیاد می دیدند.
برای مثال در رستورانهایی مشاهده میکردم که از رنگ غذای غیر مجاز درغذاها بخصوص کبابهائی مانند جوجه کباب و کباب کوبیده استفاده میکردند و از این موضوع اطلاع نداشتند که استفاده از این رنگها باعث خشک شدن کباب میگردد و فقط نفع مالی آنرا در نظر می گرفتند.
پس از سالها که به کشورهای مختلف سفرهای کاری داشتم و با سرآشپزان این کشورها آشنا شدم و با آنها ارتباطات دوستانه برقرار کردم و تحقیقات بیشری کردم به این مسئله پی بردم که واقعا دراین کشورها به بسیاری ازمسائل بخصوص بهداشت ، عمل آوری گوشتها وسبزیجات وطعم سازی وبخصوص گارنیش (تزئین) غذا بیشتر اهمیت داده می شود وعلی رغم فرهنگ غنی ایران آنچنان که شایسته رستورانها و فرهنگ غذائی ایرانی ست عمل نشده و خیلی از گزینه های آموزشی و عملی از ابتدا اشتباه برنامه ریزی گردیده، از این رو در سال ۱۳۸۶ و پس از آشنائی با همسرم که متخصص و مهندس صنایع غذائی هستند تصمیم گرفتیم تا یک گروه بین المللی با بالاترین سطح استانداردهای جهانی ثبت کنیم.
با تحقیقات بیشتر و فرهنگ سازی و استاندارد سازی و آموزش بخصوص در حوزه غذای سالم این گروه را ثبت کردیم و با یرنامه ریزی برروی همان خلاء اولیه که کارگروهی متمرکز (کارکردن یک مجموعه در راستای یک هدف) بود، به دستاوردهای بسیار با ارزشی رسیدیم که حاصل آن راه اندازی رستوران ها و کافی شاپهای زیادی ست که با برنامه ریزی اصولی گروه سرآشپزان آسیا کار خود را به بهترین نحوپیش میبرند و سعی کردیم تا اثبات کنیم کیفیت فقط منحصر به کشورهای توسعه یافته نیست و ما هم میتوانیم با پشتکار و کارگروهی به بالاترین میزان کیفیت و سود دهی برسیم.
۱ – بازدید از پروژه، عکسبرداری، فیلمبرداری و متراژ برداری جهت تهیه نقشه های اولیه و پلان طراحی جهت ایجاد پیش نیازها، ظرفیت های مناسب و مطابق با پروژه.
۲ – تفکیک طراحی قسمتهای مختلف همچون فضای بیرونی، آشپزخانه، سالن، لابی و رسپشن، انبار و سردخانه ها، بخش لاندری، لاکر و… و شروع بکار پروژه های اجرایی.
۳ – ایجاد پیش نیازهای لازم در قسمت های مختلف پروژه همچون آب ، برق تک فاز و سه فاز ، گاز ، تلفن ، سیستم تخلیه و فاضلاب ، سیستم سانتریفیوژ و تهویه ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، اتصالات کابلهای شبکه و اینترنت و…
۴ – نام گذاری مجموعه و طراحی لوگو ، ایجاد صفحات اجتماعی و ایجاد شبکه های بازاریابی و فروش جهت بالا بردن ظرفیت های فروش پس از زمان افتتاحیه .
۵ – طراحی منو های غذایی ، نوشیدنی و دسرها با ارائه رسیپی کارد و کاست کنترل و با در نظر گرفتن تناسب قیمت منطقه ای بهمراه بالاترین سطح کیفی غذاها ، نوشیدنیها و ارائه سرویس دهی .
۶ – سفارش و تامین خرید مبلمان ، ظروف و کلیه وسایل مربوط به بخش پذیرایی و سرویس دهی و چیدمان این وسایل بر اساس نقشه های از پیش طراحی شده .
۷ – سفارش پک ها و ظروف یکبار مصرف و بیرون بر حسب منو با لوگو مجموعه .
۸ – ارائه لیست تجهیزات و ادوات آشپزخانه و نقشه اجرایی به همراه جانمایی تجهیزات .
۹ – تامین خرید تجهیزات و ادوات آشپزخانه و قسمتهای غذا و نوشیدنی و تجهیز این قسمتها بر اساس پلان اولیه .
۱۰ – گزینش پرسنل قسمتهای مختلف و تایید صلاحیت این پرسنل و انجام مقدمات اداری همچون استعلام سوء پیشینه ، عدم اعتیاد ، اخذ کارت بهداشت و بهداشت اصناف و … تنظیم قراردادهای شغلی و منابع انسانی .
۱۱ – سفارش و خرید لباس پرسنل قسمتهای مختلف ، نشان سینه با لوگو رستوران ( بج سینه ) ، نشان نام پرسنل بر روی لباس با لوگو رستوران ( نیم تگ اسم ) .
۱۲ – آموزش استانداردای بهداشتی ، حرفه ای و کلیه موارد مربوط به منوهای غذایی و نوشیدنی اعم از گارنیشهای غذاها و نوشیدنی ها و اصول پذیرایی و میزبانی .
۱۳ – ارائه لیست تمامی مواد اولیه غذایی همچون مواد پروتئینی ، اقلام خشک و شوینده ها و … بهمراه منابع تامین خرید با قیمت مناسب و کیفیت عالی .
۱۴ – خرید تمامی مواد اولیه بر حسب اولویتهای زمانی ( مثلاً اقلام پر مصرف و خشک که قابلیت نگهداری دارند در مقادیر بیشتر و برای بلند مدت خرید گردند ) .
۱۵ – تبلیغات محیطی و اعلام روز افتتاحیه رستوران .
۱۶ – مرحله پخت آزمایشی جهت آموزشهای نهایی و تایید کنترل نهایی طعم و کیفیت محصولات .
۱۷ – آماده سازی و پس داهی گیری تمام آیتمهای غذا و نوشیدنی جهت افتتاحیه .
۱۸ – برگزاری افتتاحیه مجموعه در بالاترین سطح کیفی .
۱۹ – آموزش های تکمیلی ضمن کار و نظارت بر تداوم کیفیت و استانداردهای از پیش تعیین شده .
۲۰ – پشتیبانی مستمر.
گروه سرآشپزان آسیا با مدیریت سرآشپزی مهدی حصاری منش با فعالیت در زمینه آموزشگاه آشپزی به صورت نیمه خصوصی با مجهز ترین تجهیزات آموزشی ، مشاوره و مجری صفر تاصد راه اندازی رستوران در تهران و شهرستان ها – مشاوره و مجری راه اندازی فست فود – مشاوره و راه اندازی کافی شاپ – راه اندازی هتل – راه اندازی تالار پذیرایی و راه اندازی فود کورت به صورت صفر تا صدآماده همکاری می باشد.
تلفن تماس : ۰۲۱۴۴۸۲۱۳۸۲ ۰۲۱۴۴۳۳۸۷۴۹ ۰۹۱۲۷۱۵۲۷۰۲