آموزش مدیریت رستوران
مدیران رستوران متناسب با رشد تکنولوژی و تغییر و تحولات بوجود آمد همواره با وضعیت ها و شرایط جدیدی مواجه می شوند که به منظور هماهنگی با آن ، نیازمند کسب معلومات و تخصص های ویژه ای می باشند. بنابراین تقویت و غنی سازی دانش حرفه ای و تجارب مدیران با اهمیت است.مدیریت رستوران یکی از مشاغل سخت و پیچیده است. یک مدیر رستوران باید مهارت های فراوانی داشته باشد تا بتواند به همه ابعاد رستوران داری توجه کافی کند. روابط عمومی، بررسی موجودی ، ارتباط با کارکنان، خدمات مشتری و…. تنها بخشی از وظایف سنگینی است که بر عهده مدیریت رستوران قرار می گیرد.مدیر رستوران معمولا شخصی است که هر دو بخش کارمندان و مشتریان را زیر نظر می گیرد و در نهایت باید هر دو بخش را راضی نگه دارد.
داستان رستوران های موفق
تعریف موفقیت در حرفه رستوران داری چندان ساده نیست. زیرا موفقیت از نظر افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد. عده ای آنرا در داشتن یک زندگی مرفه میدانند و از نظر عده ای حرفه موفق به معنای گسترش دادن کار، خریداری کردن سهام بیشتر،کارمندان بیشتر و … است.اما علی رغم برداشتهای شخصی از موفقیت، اصول پایه در حرفه رستوران داری هرگز تغییر نمیکنند. اگر در نظر دارید تا وارد کسب و کار رستوران داری شوید، باید توجه کنید که طول عمر این شغل به هیچ وجه تضمین شده نیست؛ حتی اگر شما سرمایه ای خوب و کافی برای شروع به کار رستوران داری داشته باشید. با این حال می توانید با برداشتن گام های محکم تری، موفقیت خود را تضمین کنید.با بررسی داستان های رستوران های موفق از تجربیات آنها استفاده کنید.
ایده های جدید رستوران
داشتن یک ایده خاص و جدید در طراحی و یا ارائه محصول یکی از اصول بسیار مهم در جذب مشتری است اما این موضوع به تنهایی کافی نیست.به عنوان مثال: رستوران داری یعنی مطابقت محیط رستوران با غذایی که سرو می شود؛ و این است که مشتری را جذب می کند. رستورانی که کارش فروش پیتزاهای رنگارنگ و جذاب برای کودکان است باید محیطی رنگانگ و هیجان انگیز داشته باشد. رستورانی که بر فروش غذاهای اعیانی و گران قیمت تمرکز دارد باید محیطی آرام، با نور کم و موسیقی ملایم و آیتم هایی با کیفیت را ایجاد کند. اگر در مدیریت رستوران خود به مطابقت محیط و سبک غذایی که ارائه می دهید توجه نکنید و این دو مخالف یکدیگر باشد، باعث می شود مشتریان احساس رضایت و راحتی نکنند.