Web Analytics Made Easy - Statcounter

داستان موفقیت رستورانهای زنجیره ای ساب وی SUBWAY

درباره رستوران های زنجیره ای ساب وی

موفقیت در رستوران | شروع کار ساب وی

فرد دلوکا یکسال قبل از تاسیس شرکت Doctor’s Associates برای راه اندازی رستوران Pete’s Subway در ایالت کنتیک (شهر بریج پورت) از دوستش ( پیتر باک) مبلغ هزار دلار قرض گرفت.
در بیست و هشت آگوست ۱۹۶۵ اولین رستوران ساب وی در بریج پورت راه اندازی شد. بدلیل نبود تجربه لازم در ابتدای کار فشار زیادی بر آنها وارد شد که البته از همین فشار و شرایط سخت  درسهای بسیاری آموختند که در نهایت منجر به موفقیت رستورانهای زنجیره ای ساب وی شد.
با اینکه سال بعد شعبه دوم خود را راه اندازی کردند هنوز مشکل نبود تجربه و عدم آشنایی با اصول کسب و کار بر جا بود. در آن زمان به این باور رسیدند عامل اصلی موفقیت آنها بازاریابی اصولی و قوی و همچنین مکانیابی صحیح رستوران است. سالهای بعد اعلام کردند که مکان یابی اولین رستوران ساب وی به درستی انجام نشده است. این مشکل برای شعبه سوم مرتفع شد و مکانی پر تردد و شلوغ برای مکان رستوران انتخاب گردید. سومین شعبه کماکان در محل اولیه خود مشغول فعالیت است.
انتخاب نام Doctor’s Associates تنها بدین خاطر بود که "باک" دکتر بود و دلوکا نیز قصد تحصیل تحصیل در رشته پزکی را داشت و نیت او از راه اندازی این شرکتف تامین منابع مالی تحصیلش بود. به عبارتی ساده تر این شرکت حاصل شراکت دو پزشک میشد.
تعیین اهداف در ابتدای هر کسب و کار یکی از رموز موفقیت است. هدف ده ساله مجموعه آنها رسیدن به تعداد ۳۲ شعبه بود. برای رسیدن به چنین هدفی قطعا آموزش فنون کسب و کار یک اصل الزمی بود. دلوکا فرد باهوشی بود و این نکته را میدانست، پس بای یادگیری تلاش کرد و به سرعت اصول موفقیت در کسب و کار (رستوران) را فراگرفت.
اصول مهم دلوکا در راستای موفقیت رستورانهای زنجیره ای ساب وی این موارد بود:
۱- کیفیت تهیه غذا ۲- کیفیت مواد اولیه ۳- رضایتمندی مشتریان ۴- قیمت ارزان ۵- مکان یابی مناسب 
رسیدن به این اصول و مهمتر از آن در تمامی شعب، موفقیت برند رستورانهای زنجیره ای ساب وی را بدنبال داشت. و در ادامه فعالیت و تلاشهای بسیار آنها، افتتاح ۱۶ شعبه در ایالت کنتیکت تا سال ۱۹۷۴ بود.سرمایه گذاری تمامی شعب تا آن زمان توسط خود شرکت صورت گرفته بود و پس از بررسی بیشتر متوجه شدند برای رسیدن به هدف خود (۳۲ شعبه) میبایست از مدل فراچایز برای راه اندازی شعب خود استفاده کنند.
نام ساب وی درسال ۱۹۶۸ انتخاب و جایگزین نام قبلی شد. ۱۶ سال بعد در کشور بحرین، اولین شعبه خارج از آمریکا راه اندازی شد.
از افتخارات برند "ساب وی" حضور پیاپی در لیست برترین رستوران های زنجیره ای بود و در سال ۲۰۱۲ به رتبه دوم دست پیدا کرد. همچنین با ۱۰۱۲ شعبه در سال ۲۰۱۰ لقب " بزرگترین رستوران زنجیره ای در جهان" را بدست آورد. تمامی شعب این برند به موفقیت نرسیدند و تعدادی از آنها به ورشکستگی رسیدند. اما این موضوع نتوانست جایگاه بیشترین تعداد شعب یک رستوران در خاک آمریکا را از این برند بگیرد. 


رستورانهای موفق | ساب وی

محصولات رستوران های موفق ساب وی

ساندویچ ساب مارین یا در اصطلاح "ساب" غذای اصلی رستورانهای زنجیره ای ساب وی میباشد.به ساندویچ هایی که نان آنها در طول برش خورده ساب مارین میگویند.درکشور ما ایران ساندویچ همان ساب مارین است.
سالاد، دونات، رپ، مافین و پنینی دیگر غذاهایی است که در منوی رستورانهای زنجیره ای ساب وی قرار دارد. در برخی کشور ها باتوجه به ذائقه غالب مردم ،منو تغییر کرده اما میتوان گفت ساندویچ بوقلمون، گوشت و ساندویچ مرغ در همه آنها مشترک میباشد.
از سال ۲۰۰۶ در تعدادی از شعب این برند پیتزا نیز سرو میشود. سرو این پیتزا نیز مشابه ساندویچ ها است یعنی مشتری مواد روی پیتزا را خود انتخاب کرده و سپس به پیتزا به مدت حدود یک و نیم دقیقه گرم میشود.
قهوه معروف استار باکس که به نام Seattle’s Best Coffee مشهور است از سال ۲۰۰۹ در منوی صبحانه قرار گرفت که البته این مورد مختص شعب آمریکا است.
سا



فست فود موفق | ساب وی

موفقیت رستوران | ساب وی

تبلیغات برند موفق رستوران های ساب وی

ساب وی، مقام دوم را در لیست ،بزرگترین تبلیغ کنندگان فست فود در جهان، به خود اختصاص داده است.مقام اول نیز در اختیار برند مکدونالد میباشد.ساب وی در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد هزینه تبلیغات آن شرکت مبلغی حدود ۵۱۶ میلیون دلار شده است.
در راستای اصول اولیه موفقیت برند ساب وی که در بخش اول به آن اشاره شد(کیفیت پخت و کیفیت مواد اولیه)، این شرکت در تبلیغات تمرکز خود را بر نان و مواد اولیه تازه قرار داده و شعار زیبای " تازه بخورید" را انتخاب نموده است.  
از دیگر تبلیغات فست فود های موفق ساب وی استفاده از شخصیت انیمیشنی پیتر گریفین میباشد که در سریال خانواده گای حضور داشت. بازی جایگذاری لغات نیز در سال ۲۰۰۷، از دیگر فعالیت های تبلیغاتی آنهاست.
در سال ۲۰۱۵ در تبلیغات گستره اعلام کردند:
همزمان با روز جهانی ساندویچ، یک ساندویچ رایگان در برابر خرید هر ساندویچ به مشتر




مشکلات یک رستوران موفق | ساب وی

آلودگی به ویروس هپاتیت نوع A:
در سیاتل شمالی حدودا ۳۲ نفر بعلت خوردن غذای دو شعبه در سپتامبر ۱۹۹۹ ، مبتلا به بیماری هپاتیت A شدند. تحقیقات به عمل آمده بیانگر این مطلب بود که تخطی کارکنان این دو شعبه مبنی بر عدم شست وشوی صحیح دستها و همچنین عدم استفاده از دستکش، عامل انتقال بیماری بوده است.
با اینکه خوشبختانه این مورد خسارت جانی نداشت اما دادگاه این شرکت را ملزم به پرداخت یک میلیون و ششصد هزار دلار قرامت به افراد شاکی پرونده کرد. 
اندازه‌ی ساندویچ‌ها :
یک برنامه تلویزیونی در سال۲۰۰۷ اعلام کرد با توجه به بررسی های گروه وزن و اندازه گیری های ایالت اریزونا آمریکا ۳ مدل از ساندویچهای ۹۱ سانتیمتری (۳ فوت)، دارای طول ۸۱ سانتیمتر میباشد. با توضیحاتی که این شرکت در این خصوص اعلام داشت این موضوع رفع شد.
م



موفقیت فست فود | ساب وی

موفقیت برند ساب وی

دلایل موفقیت و محبوبیت ساب وی

تمامی ساندویچ های برند ساب وی در پیش چشمان مشتریان و مطابق با جزئیات مد نظر آنها آماده میشود. به پرسنلی که وظیفه تهیه و اماده سازی محصولات را بر عهده دارند عنوان، هنرمندان ساندویچ subway را داده اند.
این ابتکار که خود مشتری میتواند ابتدا نان ساندویچش را انتخاب کرده و در مرحله بعد مواد تشکیل دهنده داخل ساندویچ را تعیین و پس از درخواست پنیر و مواردی همچون کاهو و گوجه و ..  ساندویچ خود را تحویل میگیرد، باعث شده مورد استقبال مشتریان خود قرار گیرد. البته مشتریان میتوانند ساندویچها را از منوی غذایی و بدون تغییر در جزئیات نیز سفارش دهند.


وضعیت فعلی رستورانهای ساب وی

دلوکا مالک برند ساب وی مالک خانه های زیادی در کنتیکت فلوریداست و پول زیادی از طریق راه اندازی مجموعه فست فود های زنجیره ای ساب وی بدست آورد. او در پانزدهم جولای ۲۰۱۳ به بیمارس سختی گرفتار و نهایتا در سال ۲۰۱۵ ( چهاردهم سپتامبر) در گذشت.
هم اکنون ریاست این شرکت را خواهر او بر عهده دار است. SUBWAY با بیش از ۴۴ هزار شعبه در صدو دوازده کشور لقب بزرگترین رستوران زنجیره ای فروش ساندویچ در جهان است.
یکی از اولین انتخابهای مشتریانی که غذایی مغذی و سریع میخواهند برند ساب وی میباشد. یکی از اهداف این شرکت پیشرفت سطح کیفی محصولات از ابتدای تاسیس تا به الان است. ساب وی حتی توانست اولین مجموعه رستورانهای زنجیره ای فست فود می باشد که موفق به اخذ گواهی تایید انجمن قلب آمریکا شد.
یکی از برنامه های ارزشمند این مجموعه عرضه محصولات سالم و ارائه روشهایی برای ارتقای سلامتی مردم و بخصوص تشویق کودکان برای مصرف سبزیجات است.

برند ساب وی